APB Reloaded İlk Çeyrek İncelemesinin Sonu - Baskı Önizleme +- APB Reloaded Türkiye Fan Sitesi (https://apbturkiye.com/forum) +-- Forum: APB Reloaded Türkiye (https://apbturkiye.com/forum/forum-apb-reloaded-t%C3%BCrkiye) +--- Forum: Little Orbit Duyuruları (https://apbturkiye.com/forum/forum-little-orbit-duyurular%C4%B1) +---- Forum: Makaleler (https://apbturkiye.com/forum/forum-makaleler) +---- Konu Başlığı: APB Reloaded İlk Çeyrek İncelemesinin Sonu (/konu-apb-reloaded-ilk-%C3%A7eyrek-incelemesinin-sonu.html) |
APB Reloaded İlk Çeyrek İncelemesinin Sonu - s0ZNIz - 01-04-2019 Arkadaşlar merhaba, 22 Mart tarihinde paylaşılan "End of First Quarter Review" adlı duyurunun çevirisini tamamladık. Rehberler için yada bizim gözden kaçırdığımız, türkçeye çevrilmesini istediğiniz önemli bir duyuru veya üyeler için yararlı olacağını düşündüğünüz bir yazı varsa lütfen bana pm yolu ile bildirin. Bu ve bunun gibi yazıları başka bir mecrada paylaşacaksanız lütfen kaynak belirtin, teşekkürler. 22 Mart tarihinde yapılan "End of First Quarter Review" adlı duyurunun resmi olmayan türkçe çevirisi aşağıdaki gibidir; Not : Çeviri şu an için pek resmi bir dile ve seviyeye sahip değildir. Çeviriye, gerekli resmi dil ve seviyeyi zaman içerisinde kazandıracağız. Bu yönde öneri veya önerileriniz olursa bunu bana özel mesaj ile lütfen bildirin. Mart’ın neredeyse sonu geldi ve ben gelişmeler konusunda topluluğumuza haber vermekte geciktim. Dürüst olmam gerekirse, Londra ofisimizle Oyun Geliştiricileri Konferansı arasındaki seyahatim dolayısıyla bu ay pek ilgilenemedim. İleride daha iyisini yapmaya çalışacak ve bu güncellemeleri düzenli olarak paylaşacağım. Bu ay konuşacak çok şey var, uzun bir yazıda benimle olmaya hazır olun. Çeşitli çalışma alanlarımızdaki durumlardan bahsedeceğim ve ardından yaptıklarımızı neden yaptığımızı açıklayacağım. Alternatif Gerçeklik Oyunu : www.redhillinstitute.com Öncelikle, Red Hill Teknoloji Enstitüsü için olan Alternatif Gerçeklik Oyunu’muzda internette koşuşturarak saatler harcayan kendini adamış oyuncuların hepsine teşekkür etmek istiyorum. Takım, yeni APB lore’unun bir kısmını keşfedip forumlarımızda ki ve Discord’daki tüm tartışmaları izleyerek harika zaman geçirdi. Bitirmeye yakınız ve ödülü ilk kimin alacağını merak ediyorum. RIOT’un lore’undan daha fazla bahsedeceğim ama öncesinde şu ana kadar gerçekleşen gelişmelerden haberdar olmak istiyorsanız, tartışmayı şuradan inceleyebilirsiniz : https://forums.gamersfirst.com/topic/8072-the-redhill-institute-thread/ Nekrova’yı Birleştirme Bunu forumda birkaç hafta önce duyurdum, stratejimiz ve zamanlamamız konusunda bir hayli tartışma döndü. Hızlı bir özet yapmam gerekirse, Innova iki yıl önce APB Reloaded’ın Rusya desteğini kaldırdı. Farklı ekonomik fiyatlandırma sistemi, potansiyel moderatör (GM) sorunları ve oyuna tanıttıkları bazı özel eşyaları göz önünde bulundurarak o oyuncuları Nekrova adını verdikleri yeni bir sunucuya taşıma kararı aldılar. Bu taşınma sırasında oyuncuların envanterleri korundu ama alım kayıtları yeni sunucuya teslim edilmedi. O zamandan beri, Nekrova sunucusu neredeyse tamamen boşaldı, ve yazın sonuna doğru gelecek özellikler dolayısıyla o nüfusu Citadel’le birleştirmemiz gerekiyor. Binlerce oyun-içi ve ARMAS eşyasına eklenen on binlerce bileşen var. Ne yazık ki, envanterdeki her şeyin grafiğinin üstünden tek tek geçmemiz mümkün değil. Yeteri kadar elemanımız yok. Onun yerine uygulanacak stratejiyi şurada yayımladım; https://forums.gamersfirst.com/topic/8220-nekrova-migration-update/ APB Oyun Motoru Güncellemesi Bu güncellemeyi herkesin beklediğinin farkındayım. Ve oyun motoru güncellemesini tamamlamaya yakınız. Son birkaç ayda SPCT, hem iyi hem kötü her yanını gördü. Geçen senenin yol haritasına baktığımızda, yeni motoru şubatta OTW’de oyunculara sunmak istediğimi görüyoruz, ama Çok-çekirdekli İşleme Kodu’nda önemli sayılabilecek bir sorunla karşılaştık. Sonuç olarak, oradakileri tamamen silip yeniden yazdık. Çoğunu çalışır hale getirmeyi başardık, ama PS4 VE XB1/PC kodlarında yine de yapmamız gereken şeyler var. Diğer büyük görevimiz de RIOT modu ve 1.19’daki içeriğin tamamını taşımak, ki bu göreve de başladık. Hazır olur olmaz, ekran görüntülerini, performans ve zamanlama testlerinin sonuçlarını paylaşacağım. APB Konsol Güncellemesi Bu, forumlar ve Twitter’da en sık sorulan ikinci soru. Hem XboxOne hem PS4 artık çalışıyor. İki platform da sesli-konuşma sistemimizin baştan başa yenilenen kodlamasını da içeren büyük güncellemeler gerektiriyor. Hâlen XboxOne’ın FPS değerlerini arttıracak olan çok-çekirdekli işlemeye ve PS4’ün de grafik hafızasında düzeltmelere ihtiyacı var. PC sürümü artık aynı kodu temel aldığı için, konsollar da 1.19’dan ve RIOT’tan içeriğe sahip olacaklar. Daha şimdiden o kadar çok düzeltme yapıldı ki, şu an elimizdekileri muhtemelen konsol yayıncısına göndereceğim, daha sonra Microsoft ve Sony’ye gidecekler ki konsol oyuncuları daha kararlı yapılandırmalara sahip olabilsin. Daha sonra, diğerleri de bittikten sonra konsol güncellemelerini daha düzenli olarak göndermeye başlayabiliriz. PC ve konsol güncellemesini daha eksiksiz bir duruma getirme çabamız sayesinde, şu anda 116 toplam hatanın (bugs) yalnızca 61’i çözülmemiş durumda, belirli bir kontrolde yazıyı ortalama, bir bölgede kaydırma çubuğunun nasıl çalışacağını ayarlama ya da bir pencerenin nasıl kapanacağını ayarlama gibi hatalar hariç büyük hataların (bugs) çoğu düzeltildi. APB RIOT MODU Geçen haftaki APB RIOT ifşamızı kaçırdıysanız, buradan bakabilirsiniz: https://www.gamersfirst.com/apb/news/2019/3/14/apb-riot-reveal Haber makalesi, internette iyi bir tepkiyle karşılandı ve bazı oyun tutkunları makaleyi forumlara ve Twitter’a taşıyıp tartıştı. Bunu da göz önünde bulundurarak, yaptığımız şeyleri neden yaptığımızdan biraz bahsetmek istiyorum. Neden sadece motor güncellemesine odaklanmıyoruz? Neden önce RIOT? Neden Red Hill Enstitüsü’nü çıkardık? Basitçe cevaplamam gerekirse, eş zamanlı olarak hepsini yapmamız gerekiyor. Benim işim, tüm bunları mümkün olan en iyi sıraya sokmak. Bence, sadece oyun motoru güncellemesini sürmek yeterli değil. Yeni bir oyun modu çıkarmak yeterli değil. Geçen yılın mayıs ayından beri topluluk adına büyük bir şey yapmak için sıkı çalışıyoruz ve bu büyük adımın herkese hitap eden bir şeyler içermesi lazım. Motor güncellemesini çıkardıktan sonra yeni bir büyük içerik güncellemesi için 4-6 ay çalışmamızın bir hata olacağını hissettim. Eşleştirmeyi, yeni oynanışı etkileyecek NPC’leri (contacts)/ilerlemeyi ve büyük bir F2P girişimini de başarıyla tamamlamak biraz daha zaman alacak. Yani RIOT’un tasarımının bir amacı vardı. 2 ay sonra sezon değişiklikleriyle gelecek olan içerikle motoru destekleyebilmek için daha kısa bir yola ihtiyacımız vardı. San Paro’ya yeni bir bakış açısı kazandırsın ve şehri kontrol eden grupların nasıl tepki vereceğini görün diye Red Hill Enstitüsü’nü çıkardık. Her yeni sezon, oyuncuların kazanabileceği ödülleri ve kendi tematik tadıyla hikâyede ilerleme fırsatı sunuyor. RIOT kendi başına bir yolculuk – bir hedef değil. Oynanış büyük oranda bitmiş olmasına ve şu anda üstünden geçiliyor olmasına rağmen, her 2 ayda bir kuralları ya da mekanikleri değiştirip deneyiminizi geliştirme fırsatına sahibiz. Son olarak, birçok oyuncu, RIOT’un bir Battle Royale modu olup olmadığını sordu. Sektöre bakacak olursak, Battle Royale’in ne olduğuna dair oyundan oyuna çok değişen anlayışlar var. Küçülen bir haritamız var, ama oyuncunun etkileşimine bağlı olarak blok blok küçülüyor. Toplayabileceğiniz silahlarımız var ama aynı zamanda maça favori teçhizatınızla girip maçta o eşyaları kullanabilmek için gereken puanı elde etmenize de izin veriyoruz. Sonuç olarak, bazı oyuncular bunun BR olduğunu düşünecektir ama bazıları da olmadığını düşünecektir. Önemli olan, diğer oyunların yaptıklarını kopyalamamış olmamız. RIOT, biz ana oyuna yeni güncellemeleri göndermeye devam ederken birçok farklı parçayı birleştirebilme stratejimize hizmet etmesi için yapıldı. ARG biter bitmez, RIOT konusunda daha derin gireceğim yeni bir blog gelecek. Mod hakkında tüm detayları içerecek, sezonluk ödüllendirme sistemini ve hatta ileride gelecek düzenli oynanıştaki meta değişikliklerini (regular gameplay meta changes)'de. Her zamanki gibi, sürekli desteğinize minnettarız ve daha fazlasını paylaşmayı iple çekiyoruz. Teşekkürler. Matt Çeviri : Zentaro
Cvp: APB Reloaded İlk Çeyrek İncelemesinin Sonu - Satoru - 01-04-2019 Bilgilendirme için teşekkür ederiz. |