APB Reloaded Türkiye Fan Sitesi
Matt Scott Toğluluğun Merak Ettiklerini Cevaplıyor - Baskı Önizleme

+- APB Reloaded Türkiye Fan Sitesi (https://apbturkiye.com/forum)
+-- Forum: APB Reloaded Türkiye (https://apbturkiye.com/forum/forum-apb-reloaded-t%C3%BCrkiye)
+--- Forum: Little Orbit Duyuruları (https://apbturkiye.com/forum/forum-little-orbit-duyurular%C4%B1)
+---- Forum: Makaleler (https://apbturkiye.com/forum/forum-makaleler)
+---- Konu Başlığı: Matt Scott Toğluluğun Merak Ettiklerini Cevaplıyor (/konu-matt-scott-to%C4%9Flulu%C4%9Fun-merak-ettiklerini-cevapl%C4%B1yor.html)



Matt Scott Toğluluğun Merak Ettiklerini Cevaplıyor - s0ZNIz - 30-03-2019

[Resim: listeningtothecommunity.png]

Evet arkadaşlar, APB hakkında yapılan bazı gelişmelerden çeviriyi yapamadığımız için sizlerle paylaşamıyorduk. Geç olsun güç olmasın diyerekten, bundan böyle bu tarz önemli meselelerin duyurularını APB Türkiye olarak türkçeleştirip, siz apb severler ile paylaşarak bilgi sahibi olmanızı sağlayacağız. Smile İlk olarak 8 Şubat tarihinde paylaşılan bu duyuru ile başlıyoruz, önümüzdeki hafta içinde 22 Mart tarihinde paylaşılan "End of First Quarter Review" adlı duyuruyu çevirip paylaşacağız. Rehberler için yada bizim gözden kaçırdığımız, türkçeye çevrilmesini istediğiniz önemli bir duyuru veya üyeler için yararlı olacağını düşündüğünüz bir yazı varsa lütfen bana pm yolu ile bildirin, çevirisini yapıp paylaşalım.
Bu ve bunun gibi yazıları başka bir mecrada paylaşacaksanız lütfen kaynak belirtin, teşekkürler.

8 Şubat tarihinde yapılan "Listening to the Community" adlı duyurunun resmi olmayan türkçe çevirisi aşağıdaki gibidir;
Not : Çeviri şu an için pek resmi bir dile ve seviyeye sahip değildir. Çeviriye, gerekli resmi dil ve seviyeyi zaman içerisinde kazandıracağız. Bu yönde öneri veya önerileriniz olursa bunu bana özel mesaj ile lütfen bildirin.





Merhaba millet,
Sevgililer Günü yaklaşırken ve havada aşk kokusu varken, bunun uygun bir konu olacağını düşündüm. Biz devraldığımızdan beri, oyuncular bize forumlarımızdan, Reddit’ten, Twitter’tan ve Facebook’tan ulaştılar ve geri bildirimde bulundular. Birçoğu, önemli meseleler hakkındaydı. Bazıları, neden APB’den soğuduklarını ya da oynamayı tamamen bıraktıklarını anlatıyordu.

Takımım bu eleştirileri ciddiye alıyor, ama bunu söylemenin kolay olduğunun farkındayım. Laf olsun diye demiyorum.

Eğer topluluğumuzu dinlemez ve dikkatimize sunulan önemli sorunlara çözüm üretmeyip yeni bir şey ortaya çıkarmaya çalışırsak zamanımızı harcıyoruz demektir. Bir soruna çözüm bulmanın ilk adımı, sorunun farkında olmaktır. İkinci adım ise çözümü paylaşıp, uygulamaktır.

Hile, DDoS vb. ciddi sorunları ortadan kaldırmaya yönelik yapılan aktif çalışmamızın dışında, oyuncular tarafından sıkça gündeme getirilen 3 esas sorun var. Aşağıda bu sorunlardan ve bu sorunlara getireceğimiz çözümlerden bahsedeceğiz. 

1- TUTARSIZ VE KAFA KARIŞTIRICI FİYATLANDIRMA 

SORUN : APB’den bahsedilen hemen her yerde bu sorundan da bahsedildiğini gördüm. İlk Twitch röportajımda fiyatlandırmaya bakmak için bir söz verdim. Mayıs’ta, eski G1C kurundan dolayı, bir Hesaba Bağlı (account bound) silah için 40$’dan fazla ödenebiliyordu. Dolar başına alınabilecek G1C miktarını arttırdık ve birkaç ay önce fiyatları indirmeye çalıştık. Ancak, var olan fiyatlandırma kurallarını izleme hatasına düştük. Şu anda bir Hesaba Bağlı (account bound) ARMAS silahının fiyatı 20$-32$ arasında değişiyor, ve diğer çevrimiçi oyunları incelediğimizde, fiyatlarımızın yine de biraz pahalı olduğunu gördük. 

ÇÖZÜM : Sıradaki yamayla, ARMAS Pazarı’na ikinci bir güncelleme getireceğiz. Bu, tüm mağazayı kapsayacak kararlı bir hamle olacak – sadece silahların fiyatları değişmeyecek. Araçlar, kaplamalar, giysiler vb. kategorilerin içinde geçerli olan bazı basit fiyatlandırma düzeylerini standartlaştırdık. Ayrıca, silah fiyatları da ortalama olarak %30 düşürüldü. Bu, çok daha tutarlı ve zevkli bir deneyimi sağlayacaktır. 

2- YENİ İÇERİK VEYA OYUN-İÇİ ÖDÜL İSTEĞİ

SORUN : İlerlemeyle açılabilecek ödüllerle ilgili eklenen en son kalıcı içerik ekleneli çok uzun zaman oldu. Little Orbit bile yalnızca ARMAS’a Showstopper’i sürebilme ve bazı tatil etkinlikleriyle beraber birkaç küçük eşya ile yeni semboller çıkarabilme imkânı bulabildi.

ÇÖZÜM : Mart’ta, yeni bir oyun modunu tanıtacağız. Mod hakkında daha fazlasını, gelecek haftalarda sizinle paylaşacağımızdan dolayı heyecanlıyız. Bu, düzenli olarak değiştireceğimiz NPC’leri (contacts) ve ödülleri içeren yepyeni ve kalıcı bir mod olacak. Bundan sonra, büyük oyun motoru güncellememizle beraber, oyun-içi ilerlemelerde daha fazla eşya verecek olan yeni NPC’leri (contacts) tanıtacağız. 

3- MODERN DONANIM İÇİN GEREKLİ OPTİMİZASYONLAR

SORUN : Oyuncular, üst segment çok-çekirdekli işlemcileri ve sanat eseri GPU’ları olan yeni donanımları üzerinde APB’yi çalıştırdıklarında çok kasmasından şikayet ediyorlar. Oyunun şu anki sürümü Unreal 3.0 motorunda 32-bit çalışıyor. Mantıksız görünse de, iyi bir FPS almak için, tekil çok güçlü bir işlemciye veya tekil çok güçlü bir işlemciye sahip olan bir GPU’ya ihtiyacınız var. Bunun sebebi, Unreal 3.0’ın yalnızca tek çekirdekli işlemeyi desteklemesi. Xbox One oyuncuları için oyun istikrarsız ve ideal FPS’e erişemiyor. PS4 oyuncuları içinse yayın bazen pikselli, düşük çözünürlüklü olarak gerçekleşiyor.

ÇÖZÜM : Artık PC, XboxOne ve PS4 platformlarında Unreal 3.5’de çalışan iç yapılandırmalarımız var. Güncellemeden birazcık bahsettim ama oyuncuların fark edeceği birçok optimizasyondan bahsetmedim. Öncelikle, 64-bit hem çok-çekirdekli işlemciler hem de daha fazla RAM kullanıyor. Kaynak kullanımında, erken yaptığımız oyun testlerinde bile muazzam iyileşmeler gözlemledik. İkincisi, çok-çekirdekli işleme artık destekleniyor. İlginç bir şekilde, oyunun PS4 sürümü bu özelliğe zaten sahipti. Ama o kod henüz PC ya da XboxOne platformlarında kullanılmıyor. Bu, muhtemelen oyuncuların deneyimleyeceği en büyük iyileşme olacak. Ayrıca, daha verimli hale getirmek ve performansı arttırabilmek için grafik işlenmesinin üzerinde yeniden çalıştık. Bu, oynanışın tamamını geliştirecek heyecan verici bir gelişme. 

Başta fark edilir düzeyde görsel gelişmenin olmayacağını hissediyordum. Ve SPCT ile yapılan ilk testin sonucunun beni yanılttığını açıklamaktan mutluluk duyuyorum. Oyuncular, güncellemeden ve APB’yi güncel oyunlarla eşit düzeye yükselten yeni efektlerden oldukça memnunlardı.

Bunların hepsi gelecek haftalar ve aylarda çıkıyor, hem eski hem yeni oyuncuların yeni APB Reloaded’a göz atacağı günü iple çekiyorum. APB için heyecan verici bir dönem ve bu yolda bizimle olan herkese teşekkür ediyoruz. Yapıcı geri bildirimde bulunmaya devam edin!

Little Orbit ve APB Reloaded takımındaki herkes size mutlu Sevgililer Günü diliyor! 
Teşekkürler.
Matt

Çeviri : Zentaro



Cvp: Matt Scott Toğluluğun Merak Ettiklerini Cevaplıyor - Satoru - 30-03-2019

Çok iyi oldu bu, eski çeviriler zaten rezaletti. En azından adam akıllı neler olup bitiyor haberdar olabileceğiz Big Grin çevirisi olsa iyi olur dediğim bir kaç yazı var onları özelden ileteyim, teşekkür ederiz.


Cvp: Matt Scott Toğluluğun Merak Ettiklerini Cevaplıyor - Nephilim - 30-03-2019

Aynen abi güzel olmuş benimde apbdb de çevrilmesini istediğim yerler var, hem paylaşılsa üyeler içinde yararlı olur zaten valla iyi düşünmüşsün.


Cvp: Matt Scott Toğluluğun Merak Ettiklerini Cevaplıyor - Zyprotx - 31-03-2019

Harika Çeviri Teşekkürler?