SARD Anti-Cheat Hakkında Bilgilendirme - s0ZNIz - 06-12-2024
Merhaba,
Ağustos 2024'te New Horizon güncellemesinin çıkışından bu yana, SARD Anti-Cheat sistemini devreye almak için yoğun şekilde çalışıyoruz. Bu, daha adil ve keyifli bir APB Reloaded deneyimi yaratmak adına attığımız bir sonraki adım. SARD, oyunumuzun zorluklarına özel olarak uyarlanmış bir çözüm geliştirmemizde bize kararlılıkla destek veren bir ortak oldu.
Bugün, SARD ile ilgili son gelişmeleri paylaşmak istiyorum.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
SARD Anti-Cheat’in Amacı ve Benzersiz Yaklaşımımız
SARD Anti-Cheat ile neyi başarmayı hedeflediğimizi kısaca gözden geçirmenin önemli olduğunu düşünüyorum.
APB Reloaded için anti-hile vizyonum oldukça net: Amacımız, hiçbir oyuncuyu tamamen banlamak zorunda kalmayacağımız bir sistem oluşturmak. Geleneksel banlama yaklaşımı siyah-beyaz bir anlayışa dayanır — ya bir oyuncu oyunda kalır ya da tamamen yasaklanır. Bu, yasaklamaları haklı çıkarmak için kullandığımız verilerin son derece yüksek bir güven seviyesine sahip olmasını gerektirir. Daha da kötüsü, her yaptığımız ban, hile geliştiricilerine tespit edilip edilmediklerine dair değerli bilgiler sağlar. Bu, onların hilelerini geliştirerek tespit edilmesini zorlaştırmasına yol açar.
Bu mücadeleden vazgeçtim. Artık "hile puanları" (cheat points) uygulamasını içeren farklı bir yaklaşımı benimsiyoruz.
Amaç, farklı sistemlerden gelen tespitleri bir araya getirmek, her birinin güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirmek ve birleştirilmiş verilere dayalı olarak puanlar atamaktır. Bazı sistemler, belirli koşullar altında hile yapanları yüksek doğrulukla tespit edebilir. Ancak, diğer sistemler hileyi tespit etmek için daha uzun süreye ihtiyaç duyar ve tespit doğruluğu yalnızca %80 güvenilir olabilir. Bu girişler üzerinden hile puanları atayarak ve izleyerek, oyuncuları düzeltmek için geri dönüşü olmayan bir "ban" kararı gerektirmeyen, dinamik ve katmanlı bir şekilde hilecileri yönetebileceğimizi düşünüyorum.
Bu yeni sistem, elinde iki önemli yaptırım aracı bulunduruyor:
- Belirli özellikler veya tüm oyun genelinde artan sürelerle sınırlı yasaklamalar
- Hile puanlarını dikkate alan eşleştirme kuralları
İşte bu yaklaşımı oyuncular için adil ve esnek olacak şekilde nasıl tasarladık:
- Yanlış Pozitiflerin Etkisini Minimize Etmek: Bu sistem, birden fazla tespitten ve veri akışından yararlandığı için, tek bir tespit oyuncu üzerinde büyük bir sonuç doğurmaz. Sistemi, oyuncuları genel oyuncu kitlesinden ayırmadan önce ulaşılması gereken eşiklerle tasarladık. Böylece, bir tespit yanlış olsa bile, oyuncunun deneyimini etkilemesi olasılığı düşer. Oyuncular yeterince puan topladığında, benzer hile puanlarına sahip diğer oyuncularla eşleşirler, bu da dengeyi korur.
- Hile Puanları Süreli Olarak Silinir: Sistemimizde hile puanları kalıcı değildir; zamanla silinir. Eğer bir oyuncu, tespitlere yol açan davranışları durdurursa, yavaşça normal oyuncu havuzuna yeniden entegre olur. Bu tasarım, küçük veya kazara yapılan uyarıları uzun vadeli etki yapmadan ele almamızı sağlar ve oyunculara adil oynamayı seçtiklerinde geri dönüş yolu sunar. Bu özellik ayrıca, zamanla kendini düzeltme imkanı vererek her şeyin daha adil olmasını sağlar.
- Yüksek Güvenli Tespitler Zamanlı Yasakları Tetikler: Eğer bir oyuncu belirli bir oyun modunda kötü davranıyorsa, o moddan yasaklanabilir. Yüksek güvenli bir tespit aldığımızda, oyuncuyu oyundan geçici olarak atabiliriz ve hile puanlarının birikmesini beklerken, onları hile yapmayan oyunculardan ayırabiliriz. Bu önemli bir yeni ceza özelliğidir ve yalnızca hile yapan oyuncular için değil, aynı zamanda diğer olumsuz davranışları (tuzak, toksiklik vb.) cezalandırmak için de kullanılabilir. Örneğin, sohbet üzerinden ırkçı dil kullandığınızda, sohbetten engellenebileceksiniz.
- Tüm Tespit Verilerimizi Kullanmak: Hile puanları yaklaşımı, her türlü veriyi kullanmamıza olanak tanır: istemci tarafı, sunucu tarafı ve yapay zeka tespitleri - her bir tespiti %100 kesin olmadan harekete geçirebiliriz. Geleneksel yasaklama modellerinde, yalnızca sunucu tarafı ve yapay zeka tespitleri, kalıcı bir yasaklama için gereken güveni vermezdi, çünkü bazen güvenilmez sonuçlar verebilirler. Ancak hile puanları veya süreli yasaklamalar ile, her sistemden gelen verileri kullanarak, hileyle mücadelede daha dengeli ve uyarlanabilir bir yaklaşım oluşturabiliyoruz.
Topluluk Geri Bildirimleri
Son olarak, planlandığı gibi gitmeyen bazı durumları kabul etmek istiyorum. Birçok oyuncumuz sosyal medyada, forumlarda, GMS'lere bildirimde bulundu veya müşteri desteğine bilgi gönderdi. İşte oyuncuların dile getirdiği bazı endişeler:
- Hilecilerin Tespiti Konusundaki Algılanan Etkisizlik: Birçok oyuncu, SARD'nin oyundaki hile oranını önemli ölçüde azaltmadığını, hatta hileciliğin arttığını düşünüyor. Raporlar, bilinen hilecilerin herhangi bir sonuçla karşılaşmadan oynamaya devam ettiğini ve bunun toplulukta hayal kırıklığına yol açtığını belirtiyor.
- Teknik ve Performans Sorunları: Bazı kullanıcılar, SARD'ye atfedilen teknik sorunlarla karşılaştı, örneğin oyunun başlatılmasını engelleyen başlatma hataları. Ayrıca, sistemin oyun performansı üzerindeki etkileriyle ilgili endişeler var, oyuncular artan kaynak kullanımı ve düşük kare hızları bildirdi.
- Gizlilik ve Müdahale Endişeleri: SARD'nin uygulanması, özellikle çekirdek düzeyindeki erişimi ve sistem taramasının kapsamı konusunda oyuncular arasında gizlilikle ilgili sorunlara yol açtı. Bazı topluluk üyeleri, yanlış pozitifler ve anti-hile önlemlerinin genel müdahaleci doğası konusunda endişe duyuyor.
İlerlemeye başlamadan önce, oyunculara özür dilemek istiyorum. Bu uygulama bir dizi farklı sorunla karşılaştı ve oyun bundan etkilendi. Bu kadar basit. Özür dilerim. Bugün bu endişelerin her birini ele alamayabilirim, ancak hepsini takip ettiğimi bilmenizi isterim.
Karşılaştığımız Sorunlar
Ayrıca şunu tekrar belirtmek istiyorum ki, ne başarmaya çalıştığımıza dair net bir yol haritası yok. Bildiğim kadarıyla, başka bir oyun bunu denemiyor. Başlangıçta, "omeleti doğru yapana kadar bazı yumurtaları kırmamız gerekebilir" diye düşünmüştüm. Son 90 gün boyunca, eyvah, bazı yumurtaları gerçekten kırdık.
Özür dilememi hafifletmeden, bazı sorunlarla ilgili en azından yüzeysel bir açıklama yapmayı amaçlıyorum.
- SARD + Steam Uyumluluğu: Birkaç aylık testin ardından, lansmandan hemen sonra kritik bir sorun ortaya çıktı: SARD Kernel Sürücüsü, Steam ile uyumsuz çalışıyordu ve bu da Steam oyuncularının oyuna giriş yapmasını engelliyordu. Sorunu hızla tespit ettikten sonra, Steam oyuncularını oyuna geri alabilmek için kernel sürücüsünü devre dışı bırakma zor bir karar aldık.
- Yaptırım/Kurallar Motoru Gecikmeleri: Özel yaptırım ve kurallar motorumuz, yaklaşımımızın kalbini oluşturuyor; SARD'dan veri alıp, açık bir kriter setine dayalı olarak cheat puanları uygulamak üzere inşa edildi. Maalesef, Ağustos ayında tam anlamıyla işlevsel değildi, bu da gelen verilerden en iyi şekilde faydalanmamızı engelledi.
- Microsoft ile Sertifika Gecikmeleri: Steam uyumluluğu sorununu tespit ettikten hemen sonra, SARD ekibi kernel sürücüsü için bir güncelleme geliştirmek üzere hızla harekete geçti. Ne yazık ki, bu güncellemenin Microsoft tarafından sertifikalandırılması beklediğimizden daha yavaş bir süreç oldu. Bu sertifikasyon olmadan güncellenmiş sürücüyü imzalayıp dağıtamıyoruz, bu yüzden şu anda Microsoft'un onayını bekliyoruz.
- Sunucu Tarafı Yapay Zeka Sistemlerinin Eğitimi: SARD’daki sunucu tarafı yapay zeka tespit sistemi güçlü ve çok katmanlıdır, ancak desenlere uyum sağlamak için zamana ihtiyacı vardır. Bunu daha önce duydunuz ama önemli olan nokta, her seferinde yalnızca bir parçayı eğitmek için çok dikkatli bir yaklaşım benimsemiş olmamızdır. Başlangıçta, istemci tarafı kernel korumasının AI eğitimi sırasında kısa bir süre için "yeterli" olacağına inanıyorduk. Ancak sürücü devre dışı bırakıldığında, neredeyse hiç işlevi olmayan bir şeyle kaldık.
İleriye Doğru: Çözümler
İşte bulunduğumuz durum bu. Ancak bu blog yazısının bir anlamı olması için bu sorunları çözmeye yönelik bir planımızın olması gerekiyor.
Aslında bir ay önce, iç bir toplantı yaparak, bu işin o kadar kötü olup olmadığını değerlendirdik. Eğer her şey çok kötüye gittiyse, bu çabayı terk edip geleneksel bir anti-cheat sistemine geri dönmeyi düşündük. Ancak durum ne kadar kötü olursa olsun, bu kararı vermemeye karar verdim. Yeni yaklaşım için çok çaba harcadık ve yola devam edeceğiz.
İşte nasıl ilerleyeceğiz:
- Çekirdek Sürücüsünü Düzeltme + Diğer Müşteri Tarafı Tespit Çözümleri: SARD, sorunları çözmek için yoğun bir şekilde çalıştı. Steam ile uyumlu yeni bir sürücümüz var ve gelecekte bu tür sorunların yaşanmaması için birkaç başka çözüm de geliştirdik.
- Sertifikasyon Süreci: Bu hafta, sertifikasyon sürecini Microsoft ile yürütmek için Little Orbit’i yetkilendirme kararı aldık. 12 yıldır burada başarılı bir ilişkiye sahibiz ve işimiz SARD'dan çok daha yerleşmiş durumda. Herhangi bir gelişme olduğunda herkese bilgi vereceğiz.
- Yaptırım/Kurallar Motoru: Kurallar sistemi şu anda planlandığı gibi çalışıyor ve SARD’dan gelen verileri aktif olarak analiz ediyor. Bazı durumlarda hile puanları uyguluyor, ancak bu verilerin üzerinde çok dikkatli bir şekilde izleme yapıyoruz. Bu sistem, hile yönetim stratejimizin temel parçası ve nihayetinde uygulamaya koyulmasından heyecan duyuyorum.
- Sunucu Tarafı Eğitimi: Bir ay önce, sunucu tarafı eğitim verilerimizi ilk kez inceledik. Bu iyi bir başlangıçtı ama üzerinde işlem yapmaya başlamadan önce yeterince güvenli hissetmedim. Ancak geçen hafta son tespitleri gözden geçirdik ve açıkçası beni gerçekten etkiledi. Sunucu tarafı, neredeyse %100 doğrulukla birçok farklı hileyi doğru bir şekilde tespit etti – hatta daha önce var olduğunu bile bilmediğimiz hileleri. Bunun gibi bir şey daha önce hiç görmemiştim. APB, aktif bir müşteri tarafı + sunucu tarafı anti-cheat sistemine hiç sahip olmamıştı.
Gelecek haftalarda, çekirdek sürücüyü işler hale getirdiğimizde, bu sistemin APB Reloaded için şimdiye kadar görülmüş en iyi anti-cheat sistemi olacağına ve tekrar eğlenceli bir oyun deneyimine geri döneceğimize inanıyorum.
Her zaman olduğu gibi, bu oyun sizler olmadan var olamazdı. Verdiğiniz geri bildirimleri takdir ediyorum. Sizi duyuyorum. Üzerinde çalışıyoruz.
Bir sonraki büyük içerik güncellemesi hakkında heyecan verici bir duyuru yapmayı sabırsızlıkla bekliyorum. Bu güncelleme yeni özellikler de içerecek.
Teşekkürler,
Matt
|